L’UJI lidera l’ús de les eines de Google Apps entre les universitats espanyoles

Dc, 25/04/2012

La Universitat Jaume I de Castelló ocupa el primer lloc en l’índex de penetració de les eines de Google Apps, seguida per la Universitat Autònoma de Barcelona i, en tercer lloc, per la Universidad de La Laguna en Tenerife, segons les dades oferides a finals de març en la primera de les reunions del grup Google Education, en el que a més de l’UJI hi participen 12 universitats més.

L’ús d’aquestes eines ha crescut, en el període que va de novembre a març, un 83% entre l’estudiantat dels tretze centres universitaris participants, i han augmentat un 70% els accessos.

L’UJI va iniciar en maig de 2011 el traspàs del correu corporatiu al núvol com a continuació d’un ambiciós procés de migració de gran part dels seus serveis informàtics. La migració s’ha realitzat de forma progressiva durant aquests mesos i va finalitzar a febrer amb els comptes de correu dels antics alumnes i els membres de SAUJI.

Amb el traspàs del correu al núvol, l’UJI ha aconseguit una major eficiència en els costos, atès que els servidors no es troben al campus, sinó a Internet. A més, s’afavoreix la millora de l’eficàcia del servei i en conseqüència del treball de la comunitat universitària. El projecte s’ha anat completant progressivament amb altres serveis com ara agenda, calendari i creació de blocs i pàgines web, o documents compartits, entre altres.

La reunió del grup de Google Education va coincidir amb la reunió de la comissió sectorial TIC de la Conferència de Rectors d’Universitats Espanyoles (CRUE-TIC) on s’ha elegit als representants de la Universitat Jaume I, el vicerector de Campus, Infraestructures i Noves Tecnologies, Andrés Marzal, i el cap del Gabinet de Planificació i Prospectiva Tecnològica, José Pascual Gumbau, per a format part de la nova executiva.

La Universitat Jaume I coordina des de fa anys el grup de planificació, anàlisi i govern TI de la comissió sectorial TIC de la CRUE qui publica anualment l’informe Universitic. Descripció, gestió i govern de les TI en el sistema universitari espanyol.

Informació de contacte: