FAQs

Gmail

Com configure ara el meu missatge de vacances?

Segueix aquests passos per configurar el teu missatge de vacances:

- Accedeix al teu compte de Gmail.
- Fes clic a "Configuració" a la part superior de qualsevol pàgina de Gmail.
- A la pestanya "General", selecciona "Resposta automàtica habilitada" a la secció "Resposta automàtica:".
- Escriu l'assumpte i el cos del missatge en els camps "Assumpte:" i "Missatge:". Si has habilitat una signatura personalitzada al teu compte, Gmail la inclourà automàticament al final del missatge de resposta automàtica.
- Marca la casella "Enviar només una resposta als usuaris que es troben en els meus contactes", si no vols que qualsevol que t'envie un correu electrònic sàpiga que ets absent.
- Fes clic a "Desa els canvis".

Quan actives l'autoresposta apareixerà un bàner a la part superior del compte amb l'assumpte de la teua resposta automàtica. Amb el bàner pots "finalitzar ara" l'autoresposta o editar-la fent clic a "configurar resposta automàtica".

Així podràs tenir un missatge on indiques a la persona que contacta amb tu que estàs de vacances i que no podràs respondre o trigaràs a fer-ho.

Com configure el meu client de correu per a rebre correu del compte de Google?

In the tutorials, which have been published on this page, you have available the necessary settings for Outlook and Thunderbird. If you use another mail client yo can check the Google aid taking into account that the username you have to specify is the UJI username followed by @uji.es (user@uji.es).

Com envie correu des del meu àlies?

Quan es redacta o respon un missatge, en l'apartat "De:" que es troba a la part superior, apareix un desplegable. Des d'aquest, és possible seleccionar amb quina identitat es vol enviar el correu.

Com puc passar els meus contactes i calendaris d'Outlook a la meva nova compte?

Google disposa d'una aplicació anomenada "Google Apps Sync for Microsoft Outlook" que manté puja la teva informació i manté sincronitzada teu nou compte Gmail de l'UJI amb MS Outlook. 

Pots trobar-la i llegir documentació des d'aquest enllaç https://tools.google.com/dlpage/gappssync

El meu client de correu no accepta la contrasenya, quin pot ser el problema?

En primer lloc, cal comprovar la configuració del client. Per a això pots consultar l'apartat Tutorials d'aquesta mateixa pàgina. Si tot i així no accedeix:

1 .- Prova desbloquejar el compte des del URL: https://www.google.com/accounts/UnlockCaptcha

2 .- Assegura't que la teva contrasenya no conté ni "ñ" ni accents. Si és el cas, pots accedir a http://sso.uji.es i des del menú "Opcions del compte", canviar la contrasenya.

El meu compte de Google s'ha bloquejat. Què puc fer?

Aquest problema sol passar quan es realitza el canvi de contrasenya. Si l'usuari tenia un client de correu (Outlook, Thunderbird, etc.) d'escriptori o mòbil configurat amb la contrasenya antiga, aquest intentarà connectar periòdicament amb una contrasenya invàlida i Google bloquejarà el compte.

Per desbloquejar-lo, comprova que la contrasenya dels teus clients de correu és la correcta, accedeix a la següent pàgina web i segueix les instruccions que s'hi proporcionen:

https://www.google.com/accounts/UnlockCaptcha

És possible reenviar tot el correu a un compte personal ara?

Des de la interfície web de Gmail en "Configuració", pestanya "Reenviament", pots afegir una adreça de correu on es reenviaran tots els teus missatges.

Hi ha alguns missatges que no m'arriben, què està passant?

Els missatges poden no entrar a la carpeta d'entrada i acabar a la carpeta "Tots", "Correu brossa" o "Paperera" com a conseqüència dels filtres automàtics de correu brossa que hages configurat en els missatges. Comprova la següent configuració:

- A la pestanya "Filtres de configuració", busca els filtres que eliminen o arxiven el correu.

També hi ha la possibilitat que, quan envies un missatge a una llista de correu a què t'has subscrit, els teus missatges només apareguen a la carpeta "Enviats".

Is it possible to redirect e-mails from my personal account to my UJI account?

Yes. The easiest way is accessing the 'Mail Setup' section and then the 'Accounts' tab. In this tab, you will able to set up your personal account from 'Get mail from other accounts'.

Once configured, Gmail will access periodically your personal accounts and will download all the messages to your UJI account.

On és la paperera de reciclatge i la de Spam?

Aquestes carpetes es troben a la columna de l'esquerra prement sobre l'enllaç "més".
Si voleu que es mostrin sempre, n'hi ha prou arrossegar amb el ratolí la carpeta que voleu sobre el menú lateral de carpetes.

Per què em continua eixint publicitat sobre la meua bústia?

No és publicitat, és una funcionalitat que et permet mostrar notícies o consells de pàgines externes. Es pot configurar i/o desactivar des del menú "Configuració del correu" en l'apartat "Clips de la web".

Per què m'apareixen correus agrupats?

És la forma per defecte a Gmail de visualització de correus, això implica que Gmail agrupa un correu i les seves respostes en una mateixa línia, mostrant a la seva dreta el nombre de missatges que conté.

És possible modificar aquest comportament. Selecciona "configuració del correu", situat a la part superior dreta i, a la pestanya general, deshabilita l'opció "agrupació en converses".

Puc cedir l'accés a la meua bústia de correu sense donar la meua contrasenya?

Sí, es pot concedir accés a un altre compte perquè accedisca a la teua bústia sense usar contrasenya. Es pot configurar des de la secció "Configuració de correu", apartat "Comptes" i l'opció "Concedeix accés al teu compte".

Un cop concedit, el compte al qual es dóna permís haurà de confirmar que hi vol tenir accés.

Quan s'haja realitzat la confirmació, aquesta apareixerà fent clic sobre el correu a la part superior dreta de la pàgina del nou compte.

Puc enviar SMS gratuïts des de Gmail?

Aquest servei és propi de la Universitat Jaume I i per tant no es troba entre les característiques de la interfície de Gmail.

L'aplicació per a enviaments de SMS es pot trobar a https://e-ujier.uji.es/pls/www/!gri_www.euji20780

Puc fer trucades des de Gmail? Per a què serveix "cridar ara"?

"Trucar ara" és una funcionalitat de Google en fase Beta. 

Funciona de la mateixa manera que Skype tenint, per tant, un cost per trucada que va a compte de l'usuari.

Quan accedisc a l'UJI es tanca el meu compte personal, no és possible mantindre els dos comptes oberts?

Des de la interfície web de Gmail pots configurar l'accés multicompte per poder accedir a tots els teus comptes de Gmail des d'una mateixa finestra. Per fer-ho has d'accedir a "Configuració" i en la pestanya "Comptes" habilitar l'accés multicompte.

Què ha passat amb les meues carpetes?

Gmail no treballa amb carpetes, en el seu lloc, s'usen etiquetes. Aquest sistema té l'avantatge de poder marcar un missatge amb diverses etiquetes, que seria equivalent a tenir el mateix missatge en diverses carpetes.

Les etiquetes es poden administrar des del menú "Configuració del correu", secció "etiquetes".

Per assignar un missatge a una etiqueta, només cal seleccionar el missatge i prémer sobre el botó "Etiquetes" situat a la part superior de la interfície. Des d'ací es poden marcar les etiquetes que es desitgen. A més, es poden configurar filtres que etiqueten els missatges automàticament.

Finalment, cal destacar que hi ha una funcionalitat que es pot activar de forma opcional, que permet a les etiquetes simular una estructura de carpetes. Per això, haurem d'accedir a la secció "Labs" de la configuració i habilitar "Etiquetes niuades". D'aquesta manera, podrem crear etiquetes dins d'etiquetes similars a les carpetes dins de carpetes.

Vull fer un justificant de recepció en el correu. Com ho puc fer?

Des de la interfície de Gmail és impossible realitzar aquesta acció.

De totes maneres, si vols seguir enviant aquests "justificants de recepció", sempre pots configurar el teu compte en un client de correu (com outlook o thunderbird) i enviar des del mateix.

Google Docs

Abans hi havia carpetes i ara no. Què ha passat?

Google ha donat un altre nom a les carpetes. Actualment es denominen "Col·leccions", però funcionen de la mateixa manera que les carpetes anteriors.

Com puc veure els documents que es comparteixen amb mi?

Per visualitzar tots els documents que han sigut compartits amb el teu compte, pots seleccionar en el menú superior "Més opcions" l'opció "Compartit amb mi".

És possible compartir documents amb tot el meu grup de treball?

Actualment només hi ha l'opció de compartir documents amb comptes personals. De totes maneres, s'està treballant perquè en un breu període de temps s'habilite l'opció de crear grups de treball, la qual cosa permetrà compartir documents amb tot el grup sencer.

És possible que algú estiga editant un document meu?

Si has compartit un document amb un altre compte i hi has atorgat permissos d'edició, aquesta persona podrà modificar el document. Si no vols que ningú puga modificar-lo, selecciona el document i al lateral dret, en la secció "Compartir", fes clic en "Configuració" i canvia els permisos de la gent a "Pot veure".

He intentat pujar la meua col·lecció de documents, però no han pujat. Per què?

És possible que si has intentat pujar una gran quantitat de documents la connexió haja fallat i s'haja tallat el procés. La solució és anar pujant els documents a poc a poc i comprovar des de la secció de pujada que tots els documents s'han guardat satisfactòriament.

En qualsevol cas, els documents emmagatzemats en el teu ordinador hi continuaran emmagatzemats, de manera que no se'n perdrà cap.

I have deleted a document accidentally. How can I recover it?

Once you delete a document, it goes to the recycling bin, which is accessible in the left side of the screen.

Once you have found the document that you need, you have to select it in the "Actions" menu and click on "Reset the list of documents."

Puc fer una còpia de tots els documents en el meu ordinador?

Sí. Per a fer-ho, només cal seleccionar tots els documents que vulguem guardar i en el menú "Accions" seleccionar "Descarregar". Aquesta acció ens crea un arxiu comprimit que podem guardar on vulguem.

Què he de saber sobre Google Docs?

Es tracta d'una aplicació ofimàtica que permet el processament de text i fulls de càlcul, entre altres, a través de la web. També ens permet col·laborar en projectes des de qualsevol ubicació. Els documents s'emmagatzemen en línia. Tu i les persones que invites a col·laborar amb tu podreu accedir al document en qüestió, des de qualsevol equip connectat a la xarxa.

Google Calendar

Com puc crear un nou calendari?

Des de la secció lateral esquerra, en l'apartat "Els meus calendaris", fes clic sobre l'enllaç "Afegeix". Des d'aquesta nova pantalla es pot configurar el nou calendari.

Com puc saber quins calendaris públics hi ha a l'UJI?

Al menú lateral esquerre, en l'apartat "Altres calendaris", fes clic sobre l'enllaç "Afegeix" i selecciona l'opció "Explorar calendaris interessants". En la nova finestra, prem la pestanya "Més" i selecciona "Recursos d'uji.es". En aquest apartat apareixeran tots els calendaris públics de la Universitat.

És possible compartir un calendari fora de l'entorn de l'UJI?

Sí. Des de la secció lateral esquerra, en l'apartat "Els meus calendaris", prem la fletxa situada a la dreta del nom del calendari i selecciona l'opció "Comparteix aquest calendari". En la nova finestra podràs afegir adreces de correu de Google en l'apartat "Compartir amb determinades persones".

És possible eliminar l'accés a una persona del meu calendari?

Des de l'apartat "Compartir" de cada calendari es poden modificar els permisos que s'atorguen sobre el teu calendari en qualsevol moment.

Puc sincronitzar els meus calendaris amb el meu ordinador o dispositiu mòbil?

És clar, és un dels avantatges de disposar dels serveis en el núvol. Per saber com configurar la sincronització en el teu dispositiu mòbil, pots accedir a la següent pàgina i seguir les instruccions:

http://www.google.com/mobile/sync/

Si marque que Google m'avise abans d'un esdeveniment, com puc rebre l'avís sense estar connectat/ada?

Per defecte, Google ofereix recordatoris per correu electrònic o finestra emergent en el navegador.

Hi ha un tercer mètode que aporta un gran valor afegit al servei del calendari, que és rebre recordatoris per SMS al mòbil. Aquest servei és completament gratuït, i es pot habilitar des de "Configuració del calendari", a la pestanya "Configuració per a mòbils".

Quan l'hages habilitat, tindràs l'opció d'afegir recordatoris a un esdeveniment en forma d'SMS.

Informació de contacte:


Servei d'Informàtica

Centre d'Atenció a Usuaris
(CAU)
+34 964 38 7400

Tel. +34 964 72 89 31
Fax +34 964 72 89 35
adm-si@uji.es
Universitat Jaume I. UJI.
Campus Riu Sec, 12071
Edifici Rectorat i Serveis Centrals
Nivell 2
Castelló de la Plana
Horari:
Dilluns a divendres de 9 a 14h.
Dimarts de 16 a 18h.